Statement naar aanleiding van item over KVH Nederland BV - heer ter Maat in de uitzending van Opgelicht?! 10-9-’19

Coen
Coen Verver
dinsdag 10 september 2019, Geschatte leestijd: 2min

Het televisieprogramma Opgelicht?! heeft op dinsdag 10 september 2019 aandacht besteed aan de praktijken van Jorg Willem ter Maat. Met zijn onderneming KVH Nederland BV heeft hij meerdere consumenten gedupeerd door na het incasseren van aanbetalingen niet meer thuis te geven. 

Omdat enkele gedupeerden middels het platform van Solvari met KVH Nederland BV in contact zijn gekomen, delen wij graag onze opinie op deze zaak.

KVH Nederland BV heeft in de periode van oktober 2018 tot april 2019 gebruik gemaakt van het Solvari Platform. In eerste instantie kwam KVH Nederland BV gemaakte afspraken met opdrachtgevers na. Echter, in april 2019 meldden zich enkele bezorgde consumenten bij Solvari. Uit onderzoek bleek dat KVH Nederland BV gemaakte afspraken niet meer nakwam waarna Solvari de samenwerking met KVH Nederland BV uiteraard direct eenzijdig heeft beëindigd. Wij hebben alle in contact gebrachte consumenten direct geïnformeerd over de klachten rondom deze firma. Om snel een groot netwerk op te kunnen zetten hebben we tevens contact gezocht met de redactie van Opgelicht?! Zij hebben het contact met de gedupeerden verder op zich genomen en zijn een nader onderzoek gestart. 

Helaas heeft het onderzoek tot op heden tot geen enkele terugbetaling geleid, wel is gebleken dat de eigenaar van KVH Nederland BV momenteel gedetineerd is in België. 

Ons streven is om een platform aan te bieden waarop consumenten altijd een goede en betrouwbare vakman kunnen vinden. Alle vakmannen ondergaan een uitgebreide screening met onder andere een persoonlijk interview, credit-checks en door actief feedback te blijven vragen aan consumenten houden wij de vakmannen nauwlettend in de gaten. Daarnaast doet Solvari alles wat binnen zijn macht ligt om consumenten te informeren en te adviseren over do’s en dont’s wanneer zij van plan zijn om met een vakman in zee te gaan. 

Helaas is met deze zaak gebleken dat we niet kunnen uitsluiten dat er ooit iemand benadeeld zal worden. We betreuren het dan ook zeer om te zien dat praktijken als deze vandaag de dag nog altijd plaatsvinden. Solvari heeft hierop besloten haar beleid rondom de screening van vakmannen nog verder aan te scherpen. Onder andere door het contact en de intenties van vakmannen beter te monitoren, enkele nieuwe voorwaarden op te stellen en door nog meer beoordelingen op te vragen bij consumenten om zo meer transparantie in de sector te creëren. 

Als vanzelfsprekend zal Solvari in de zaak tegen KVH Nederland BV alle medewerking verlenen aan Opgelicht?!, politie en justitie. Wanneer er mensen zijn die met ons in contact willen komen om informatie met ons uit te wisselen, vragen hebben of anderszins iets met ons willen delen zijn wij bereikbaar op telefoonnummer 020 262 6228 of info@solvari.nl