Vergelijk gratis offertes
Betrouwbare vakspecialisten
Onafhankelijk advies
Meer dan 10 jaar ervaring

Adlår

Premium partner
Dit bedrijf doet mee aan ons programma voor Premium partners
6 keer gekozen
Deze vakman is 6 keer gekozen

WIJ ZIJN ADLÅR CASTRA Met jaren ervaring in techniek en innovatie is Adlår Castra uitgegroeid tot een toonaangevende speler in warmtepompen. Wij zijn een team met ervaren warmtepomp monteurs. Adlår Castra is gevestigd in Nunspeet. Met ons eigen installatie- en service team bezoeken wij al jaren consumenten door heel Nederland. De rode draad die door Adlår Castra loopt: aantrekkelijke warmtepompen aanbieden voor een écht eerlijke prijs. Ons eigen Adlår-installatieteam draagt zorg voor vakkundige installatie en onderhoud. ONZE VISIE Ons doel is om een aantrekkelijk en aansprekend merk te zijn, met goed ontworpen, betaalbare en betrouwbare warmtepompen voor consumenten. We willen dat onze klanten ons zien als een betrouwbare en toonaangevende leverancier van duurzame energieoplossingen, en we zijn vastbesloten om ons merk te laten groeien door ons te blijven richten op kwaliteit, betaalbaarheid en klanttevredenheid. We streven ernaar om onze klanten te helpen bij hun overstap naar duurzame energie door hen te voorzien van hoogwaardige producten en uitstekende service. We willen dat onze klanten ons zien als een betrouwbare en toegewijde partner die hen ondersteunt bij elke stap van hun duurzame energiereis.

Projecten die wij uitvoeren

Kenmerken

Gecheckt
Sinds 2025
partner van Solvari
101-500
medewerkers
7 jaar garantie
op de uitgevoerde werkzaamheden
Vraagt om aanbetaling
van 5% aan consumenten

Vestigingen

Adlår (Hoofd vestiging)
Rietveldstraat 20, 8013RW Zwolle
Nunspeet
Energieweg 20, 8071DA Nunspeet

Adlår reviews (5)

Op basis van 5 ervaringen krijgt Adlår een score van 4.2 voor producten zoals Hybride warmtepomp, Warmtepomp (lucht-water) en Warmtepomp (lucht-lucht).

4/5

Prima uitleg

Prima uitleg. Prijs oké. Snelle reactie

Een Solvari-gebruiker uit Noordoostpolder zocht naar Hybride warmtepomp en koos voor Adlår
9 december 2025 Geverifieerde review
3/5

Ook wij hebben gekozen voor een Adlâr warmtepomp, model de 6kw hybride. Vanaf het begin tot plaatsing liep perfect! Zeer tevreden ook over het montage team dit waren wel wel Engels sprekende mannen afkomstig uit Slowakije. Maar waren zeer netjes en vakkundig en duidelijk over de installatie. Nadat alles was geïnstalleerd kwam dezelfde dag iemand langs om alles nogmaals door te nemen en de werking van de warmtepomp en regeling. Het enige minpunt is dat er verder informatie en gebruiksaanwijzing van het systeem zeer beknopt is (online) we hebben nu 3 dagen de warmtepomp maar krijgen het systeem niet onder de knie.

R koos voor Adlår
29 mei 2025Via Google
5/5

Juli 2024 - Zowel bij ons als bij de buren op één dag de installatie van een warmtepomp 6 kw. Installatie verliep prima, er werd netjes gewerkt en de afwerking is alsof er niets gebeurd is, perfect dus. Beide installatie teams en de elektricien van Adlar een groot compliment. Aangezien het nu nog zomer is ben ik wel vreselijk benieuwd naar het rendement aankomende winter. Wordt vervolgd.. Het vervolg.... April 2025… De koude periode is zo goed als voorbij dus een goed moment om de cijfers te vergelijken met de vorige koude periode. Voor de vergelijking neem ik de maanden nov. dec. jan. feb. en mrt. Laten we beginnen met gas. Wij dit nog nodig voor de badkamer en de keuken. Het goede nieuws is dat de warmtepomp geen enkele keer gas nodig heeft gehad om bij te verwarmen. Ondanks dat we toch een aantal koude dagen hebben gehad. Het gas verbruik is van 1056 m3 naar 103 m3 gegaan. Dat is dus een mooie besparing. In geld uitgedrukt, we hebben een contract met een m3 prijs van € 1,17, wat dus een mooie besparing heeft opgeleverd van € 935,=. Maar dan de elektrische kosten, deze zijn gestegen van 1967 Kwh naar 3416 kWh. Een stijging van 1449 kWh á € 0,36 is € 522,=. Daar de besparing van het gas afgetrokken kom je uit op een totale besparing van € 413,= per jaar. Het scheelt dat de zonnepanelen de grootste klap qua elektrisch nu nog opvangen, we komen namelijk nu uit op een besparing van zo rond de € 1000,=. Maar vanaf 2027 is dat helaas voorbij door het verdwijnen van de saldering regeling. Concreet, door de saldering regeling gaan we afgelopen en de komende 2 koude periodes in totaal ongeveer € 3000,= terugverdienen met de warmtepomp. Hierna zal terugverdienen een stuk langzamer gaan met ongeveer € 400,= á € 500,= per jaar. De totale aanschafkosten minus de subside kwam in ons geval uit op € 5224,=. Met de bedragen zoals hierboven genoemd hebben we de warmtepomp in ongeveer 7 á 8 jaar terugverdiend. Update.. Mei 2025 - Extra aandachtspunt voor Adlår is de klantenservice, deze krijgt qua rapportcijfer op snelheid van vraag ➡️ antwoord een dikke onvoldoende! Werk aan de winkel om dit sterk te verbeteren..

Jerry koos voor Adlår
16 mei 2025Via Google
5/5

Wij zijn ook klant geworden bij Adlar. Het adviesgesprek, aanbetaling, en eerste betaling verliep allemaal vlot binnen 2 weken. Daarna duurde het wat langer voor ik iets hoorde, door drukte icm onderbezetting. Adlar zou hierin wat proactiever en transparanter kunnen communiceren, i.p.v. schermen met 'geïnstalleerd binnen 7 dagen'. Uiteindelijk is onze warmtepomp nog steeds vrij snel geïnstalleerd. Bij een andere installateur zijn er gegarandeerd langere wachttijden. Zeer vakkundig gedaan ook door 2 Slowaakse heren. Mooie unit ook, die gemaakt wordt door een grote fabrikant en met A klasse onderdelen. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken. Na de installatie werkte er iets nog niet optimaal; de warmtepomp begon soms een eigen leven te leiden. Na meerdere mailtjes en belletjes blijkt dit een bekend probleem en er wordt aan gewerkt. Ook hier geldt weer dat transparante communicatie een heleboel onrust kan schelen bij klanten. Bijv een meer uitgebreide FAQ? Updates? Nieuwsbrieven? Ik heb het vertrouwen dat dit goed komt. De medewerkers doen in ieder geval wat ze kunnen. Wat m.i. nog beter kan in het product zelf is de aansturing. Bij warmtevraag wordt de Set Temp ieder kwartier met 1 graad verhoogd. Dit kan soms resulteren in enkele uren wachten voordat de warmtepomp überhaupt aanslaat bij warmtevraag. Edit maart '25: Door ervaring met de service van adlar bij een storing heb ik mijn review opgehoogd van 4 naar 5 sterren. De communicatie kan nog steeds beter, maar Adlar gaat 100% voor tevreden klanten en het is een serieus bedrijf.

Niek koos voor Adlår
20 maart 2025Via Google
4/5

We hebben vorig jaar een woning van 185m2 gekocht op stadswarmte. O.b.v. de vaste jaarlijkse kosten besloten dat we naar een full-electric warmtepomp wilden gaan. De eerste offerte die we kregen was ruim €16.000 en de tweede (na een vrijblijvende schouw) ruim €25.000 (beide incl de subsidie). Het plan werd in de ijskast gezet tot ik 4 april een aanbieding bij Adlår voorbij zag komen. Ik vroeg om een brochure en kreeg binnen een week een telefoontje of er iemand langs mocht komen voor een schouw. Degene die de schouw kwam doen was een eerlijke man. Hij gaf bijvoorbeeld aan dat het goedkoper was om zelf een slimme thermostaat en een stroomkabel te regelen. Als we meteen zouden bevestigen kwam het totaalbedrag uit op nog geen €9.200,- (incl. kortingen en subsidie) voor de Aurora II 10kW en kon hij er ook voor zorgen dat hij snel geïnstalleerd kon worden. We zijn hier op in gegaan en nog geen week later kregen we al de installatiedatum van 30 april! Een paar dagen voor installatie kregen we 3 pallets op de oprit, elk van rond de 150 kilo. De vervoerder kon deze echter niet binnen zetten. Aangezien het allemaal niet tegen regen kon, moesten we een manier verzinnen om het binnen te krijgen. Het was prettig geweest als we dit van tevoren hadden geweten, nu was de bui gelukkig net voorbij en hadden we nog afdekfolie en een hondje van de verbouwing liggen. Hierdoor konden we met een hefboom van dikke houten balken de pallets 1 voor 1 op het hondje zetten en verplaatsen. Ook kregen we enkele dagen voor de installatiedatum een telefoontje van een medewerker die zei dat er geen rekening was gehouden met de afvoer van het boiler vat. Hij stelde voor om dit via het plafond te laten lopen, maar nadat ik had opgehangen bedacht ik mij dat water over het algemeen niet zo goed tegen de zwaartekracht in gaat. Dus het nieuwe plan werd via een gat in de vloer naar de kruipruimte. Op de installatiedatum kwamen 2 ervaren installateurs en een leerling om alles te gaan installeren. Er moest ook een oud vat van de stadsverwarming nog losgekoppeld worden en aangezien onze vloer niet heel stevig is had ik al aangegeven bij de eerste installateur dat ze voorzichtig moesten zijn en ik stucloper had klaargezet. Jammer genoeg is hier geen gebruik van gemaakt bij het loskoppelen van het oude vat waardoor er nu een stel diepe krassen in de vloer zitten. Ik was jammer genoeg even niet thuis om dat te voorkomen aangezien ik op een boodschap was gestuurd bij de bouwmarkt voor een aantal T-stukken, koppelingen en waterleiding die ze nodig hadden om alles aan te sluiten. Ook hier was het handig geweest als ik dit van tevoren had geweten en al had kunnen halen, dan had ik die krassen in de vloer waarschijnlijk ook kunnen voorkomen. Het is niet anders. De warmtepomp was ook te diep om in het zijtuintje gezet te worden waardoor deze toch aan muurbeugels moest komen. Dit zou het duurder maken, maar aangezien dit tijdens de schouw gezien had moeten worden nam Adlår dit voor eigen rekening. Ook moest er naast een extra groep in de meterkast ook nog een tweede groep bijgemaakt worden voor het boiler vat, ook dit heeft Adlår voor eigen rekening genomen aangezien ze dat zelf hadden moeten zien. De stroomkabel die ik van tevoren had geregeld was niet gebruikt (terwijl ik die wel had laten zien aan de eerste installateur) en ik werd hierdoor bijna op een extra €1.000 gewezen doordat ze hun eigen kabel hadden gebruikt, maar uiteindelijk hebben ze mijn kabel meegenomen ter vervanging. Al in al een prettige ervaring en tevreden met het resultaat. We hadden nooit gedacht dat we binnen een maand van brochure aanvraag tot en met de installatie zouden komen! Voordelen: - Mooie prijs voor goede apparatuur - Snel proces - Vriendelijk personeel die met je mee denken - Eigen installateurs - Het nemen van verantwoordelijkheid (en kosten) over eigen fouten Nadelen: - Elektricien heeft een gevaarlijke bende gemaakt van de meterkast - Communicatie binnen het bedrijf is rommelig - Je moet zelf goed blijven nadenken aangezien ze van tevoren niet alles zien/opmerken

Patrick koos voor Adlår
5 maart 2025Via Google
Niet langer ondersteunde browser:
Het ziet ernaar uit dat wij uw browser niet meer ondersteunen. Hierdoor kunnen sommige features niet werken.