Vergelijk gratis offertes
Betrouwbare vakspecialisten
Onafhankelijk advies
Meer dan 10 jaar ervaring

DLE.energy

DLE.energy maakt verduurzamen eenvoudig. Wij brengen precies in kaart waar en hoe je kan verduurzamen en je ontvangt een op maat gemaakt advies. Daarnaast verzorgen wij de installatie van duurzame maatregelen zoals zonnepanelen, zonneboilers, thuisbatterijen en warmtepompen. Wij zijn InstallQ gecertificeerd. Daarnaast zijn wij in het bezit van BRL100 en STEK certificaten om te mogen werken met F-gassen voor warmtepompen. Bel 085-004 79 44 voor een afspraak of mail ons via info@dle.energy We komen graag langs voor een adviesgesprek!

Projecten die wij uitvoeren

Kenmerken

Gecheckt
Sinds 2024
partner van Solvari
26-50
medewerkers
Sinds 2017
werkzaam in de branche
25 jaar garantie
op de uitgevoerde werkzaamheden
Vraagt om aanbetaling
van 10% aan consumenten

Vestigingen

DLE.energy (Hoofd vestiging)
Overschiestraat 65, 1062XD Amsterdam
Almere
De Paal 16, 1351JC Almere

DLE.energy reviews (123)

Op basis van 123 ervaringen krijgt DLE.energy een score van 4.3 voor producten zoals Hybride warmtepomp, Warmtepomp (lucht-water) en Warmtepomp (grond-water).

1/5

Zeer onbetrouwbaar na akkoord

Als manager van een vastgoedfonds heb ik ervaring met verduurzaming en met veel installatiebedrijven gewerkt, maar DLE steekt er helaas negatief ver bovenuit. DLE ingeschakeld voor een warmtepomp, zonnepanelen, groepenkast en eventueel een laadpaal en vloerverwarming. Als dit soepel verliep eventueel voor de verduurzaming van meerdere kantoorpanden. Het eerste contact was veelbelovend en positief met de accountmanager. Zodra ze een akkoord hebben stopt de moeite van de accountmanagers die het gros van basale technische vragen niet willen of kunnen beantwoorden. Inmiddels zit ik op zo'n 20+ telefoontjes die steeds niet beantwoord worden. Uiteindelijk met extreem veel moeite een technische schouw geregeld onder voorwaarde dat ik bedrag X zou uitgeven. Want ik zag al dat veel dingen die ze beloofden helemaal niet konden. (Hier heeft de accountmanager er blijkbaar uitgehaald dat zodra de offertes verhoogd worden dat het nog geannuleerd kon worden), wat in alle tig andere offertes wel stond. Zes weken na de schouw kreeg ik vlak voor de installatie een verhoging van ruim drieduizend euro, zonder plan of uitleg. Gelukkig had ik een andere partij voor de vloerverwarming en Atlas Power achter de hand, die de warmtepomp en laadpaal snel, goedkoper en met veel meer kennis hebben gerealiseerd. Zij waren bereikbaar, dachten mee en leverden een helder technisch plan, iets wat DLE op geen enkel moment deed. DLE zou wel nog de groepenkast en zonnepanelen plaatsen, maar op de dag van de groepenkast bleken de zonnepanelen niet geleverd. Inmiddels ben ik anderhalve week verder en word ik volledig genegeerd. Daarom heb ik een andere partij ingeschakeld voor de bekabeling en voorbereidende werkzaamheden. Wat volgens DLE “erg ingewikkeld” was, bleek voor Atlas Power en het andere bedrijf geen enkel probleem. Tot op heden heb ik nog steeds geen gehoor van DLE. Mijn advies: vermijd dit bedrijf. De start is veelbelovend, maar daarna houdt de communicatie op en valt de dienstverlening

Jochem uit Laren koos voor DLE.energy
6 december 2025via Klantenvertellen.nl
5/5

Erg blij met DLE, geweldig team!

Eveline heeft me supergoed geholpen tijdens de verkoopfase en tot aan de start van de installatie van de zonnepanelen en de warmtepomp. Mido en Charlie hebben topwerk geleverd bij de installatie. Ik ben erg tevreden over zowel de verkoop als de uitvoering. Ik kan DLE zeker aanraden.

Huseyin uit Zwolle koos voor DLE.energy
5 november 2025via Klantenvertellen.nl
1/5

Mijn gezin wekenlang in de kou door slechte planning, fouten en onnodige kosten

Op 26-05-25 heb ik een overeenkomst gesloten met DLE voor de installatie van een warmtepomp en zonnepanelen, onder de duidelijke voorwaarde dat de warmtepomp uiterlijk eind week 35 geplaatst zou zijn, omdat wij gingen verhuizen naar een woning zonder CV. Dit is meerdere keren bevestigd. Na het tekenen van de offerte bleef het weken stil. Pas op 12 augustus kreeg ik een installatiedatum: 13 oktober. Na veel aandringen werd dit vervroegd naar 15 september, maar ook die afspraak ging niet door. Reden? Niet ziekte, maar herplanning naar een andere klus. Uiteindelijk begon de installatie pas op 22 september. Mijn gezin zat wekenlang zonder verwarming en nauwelijks warm water. De tijdelijke oplossing kwam veel te laat en werkte beperkt. Installatie werkt nog steeds niet goed: verkeerde sensor geplaatst waardoor het systeem dag en nacht draait, geen verwarming en extreem stroomverbruik. Ik heb duizenden euro’s uitgegeven aan aanpassingen die achteraf niet nodig waren, zoals een 3-fase verzwaring, een nieuwe groepenkast, kabels en aansluitingen. Deze kosten zijn gemaakt omdat DLE mij vertelde dat de warmtepomp absoluut op 3-fase moest werken. Achteraf blijkt dat het apparaat gewoon op 1-fase draait. Daarnaast heb ik extra kosten gemaakt voor 80 uur verlof en inmiddels meer dan 400 kWh extra stroomverbruik door foutieve installatie. Op 11 oktober(!) heeft DLE eindelijk de juiste sensor gebracht, maar ik heb deze zelf moeten plaatsen. Toch werkt het systeem nog steeds niet goed. De boiler warmt niet op op de ingestelde tijden, de boosterfunctie werkt niet, de boiler zakt vaak onder de eco-stand waardoor douchen niet mogelijk is en ’s nachts, buiten de ingestelde tijden, gaat de boiler ineens verwarmen met de backup heater. Deze reviewsite biedt niet genoeg ruimte om mijn volledige verhaal te delen. Dit is slechts een samenvatting van een zeer teleurstellende ervaring. Kies niet voor DLE als je betrouwbaarheid, correcte informatie en kwaliteit belangrijk vindt.

Rico uit Zijderveld koos voor DLE.energy
3 november 2025via Klantenvertellen.nl
1/5

Compleet gebrek aan communicatie en nazorg

Als ze je nog binnen moeten halen, nemen ze de tijd voor je en krijg je snel antwoord op vragen. Ook worden er gouden bergen beloofd, zowel qua product als service (spoiler alert: beide zijn ondermaats). Na de aanbetaling wordt dit direct een stuk minder, maar nog werkbaar. Na installatie waren er nog wat problemen, waarvoor na maanden van matige communicatie (elke keer meerdere weken wachten op antwoord van hun kant) eindelijk iemand langs kon komen, die het slechts deels op kon lossen. Vervolgens op verzoek het restant voldaan (toen konden ze ineens wel snel van zich laten horen), en de rest zou nog opgelost worden. Sindsdien wordt nergens meer op gereageerd, ik heb meerdere emails gestuurd over een periode van ruim een jaar maar ze laten je gewoon keihard vallen als er niks meer te halen valt. Een antwoord waarom ze iets niet kunnen of willen doen zou nog tot daar aan toe zijn, maar niet reageren vind ik ronduit onbeschoft. Blijf hier ver vandaan.

Bastiaan uit Berkel en Rodenrijs koos voor DLE.energy
29 oktober 2025via Klantenvertellen.nl
2.5/5

Veel issues warmtepomp, slorige communicatie

Eerste ervaring positief: correcte offerte voor gecombineerde installatie zonnepanelen, hybride warmtepomp in combinatie met bestaande gasketel, en warmwatervat voor energie-opslag. Communicatie was helder en snel. Installatie verliep vlot voor de zonnepanelen, langzamer voor de warmtepomp, deels buiten hun schuld om. Ter plekke werd goed werk geleverd. De warmtepomp functioneerde echter niet naar behoren, en toen begonnen de problemen. In plaats van een lager gasverbruik was mijn maandelijks gasverbruik sinds installatie van de warmtepomp meer dan verdubbeld! Melding gemaakt bij DLE, duurde een tijdje maar er kwam reactie. Na meer dan een maand kwam de monteur en heeft een defect van de warmtepomp verholpen. Om niet enkel de radiatoren maar ook het warm water via de warmtepomp te laten verlopen waren aanpassingen aan de leidingen nodig waarvoor een offerte opsteld moest worden. Helaas heeft de monteur tijdens de werkzaamheden kortsluiting veroorzaakt, waardoor de binnenunit van de warmtepomp niet meer werkte. Daarvoor moest een nieuwe afspraak worden gemaakt. De volgende dag werkte de gasketel niet, en ik heb mijn gasservicebedrijf moeten bellen om de verkeerde instelling, veroorzaakt door DLE, op mijn kosten te laten herstellen. Een maand lang was DLE incommunicado. Ik heb emails gestuurd, gebeld en bericht ingesproken, en bericht via de website achtergelaten; op niets werd gereageerd. Mijn gasgestookte ketel redde ons van de kou. Maar daarvoor had ik natuurlijk geen dure warmtepomp aangeschaft. Na deze review kwam er plots wel beweging in, en reageerde DLE direct de volgende dag. Aansluitend is ook de nieuwe binnenunit snel geplaatst, en vervolgens zijn de aanpassingen aan de leidingen gemaakt. Warmtepomp functioneert nu meeste tijd naar behoren. Wel probleem met facturering, die was onjuist, en mijn emails werden opnieuw genegeerd. Heb een omweg moeten bewandelen om dit te laten herstellen, wat nog gedaan moet worden.

Dennis uit Den Haag koos voor DLE.energy
27 oktober 2025via Klantenvertellen.nl
5/5

Positief

Snelle opname van de werkzaamheden door Bart die meedenkt en verstand van zaken heeft. Monteurs idem dito. Kwamen afspraken na, ruimden alles op en waren zeer deskundig. Door jaren ervaring als gemeente inspecteur kan ik dat goed beoordelen. Als je dan ook nog de gunstige offerte meeneemt ben ik 100% tevreden

Hans uit Almere koos voor DLE.energy
3 oktober 2025via Klantenvertellen.nl
1/5

Good luck - you will need it

I applied to the gemente collective actie, and they were the ones that got back to me. After few months dealing with them, I can only echo what other reviews have said. During sales pitch you will hear "don´t hesitate pinging me", "I´m one message away". Once you have paid, you are on your own if something doesn´t go well. Worse experience with any company in the Netherlands for the past 15 years. I will not detail the technical mishaps, quality of work, lack of planning, etc. Will just mention the biggest issue: Lack of customer service skills. If something goes wrong, nobody will bother answering your calls, emails, etc. I would understand coming across someone incompetent, but when it happens at this level, the problem sounds like structural. I guess that if you are lucky, everything goes as planned and you don´t need to contact them, your experience may be good. If this is not the case.... brace for impact. A disaster so big that I am in touch with my lawyers....

JM uit Amstelveen koos voor DLE.energy
19 september 2025via Klantenvertellen.nl
5/5

Snel, communicatief en netjes

Hybride warmtepomp eind juli besteld via Vereniging Eigen Huis; op hun vakkennis vertrouw ik. Al de volgende dag gebeld door Eveline van installateur DLE. Glashelder en eerlijk gesprek. Verrassing: ze bood mij uit eigen beweging een HOGEtemperatuur warmtepomp aan (tot 70 graden, de nieuwste generatie). Die heb je nodig bij oude radiatoren en zeker bij convectorputten. Kostte mij geen cent meer! Ook fijn: er komt altijd iemand thuis kijken. Goed geadviseerd, meterkast moest vervangen. Daarna gespecificeerde offerte, altijd wel wat meerwerk. Levertijd zou 2 maanden zijn, maar door samenloop kon hij al 2 weken later geplaatst. Ugur bleek een echte vakman, plezierige mensen. Kortom: blij met de gratis zwaardere (propaan) warmtepomp. DLE kan ik iedereen aanbevelen.

Govert uit Harderwijk koos voor DLE.energy
16 september 2025via Klantenvertellen.nl
3/5

Slechte communicatie, slechte controle, veel vertraging.

Onze ervaring met DLE is niet zo best. Uiteindelijk is na veel vijven en zessen alles wel goedgekomen met de all-electric warmtepomp. De subsidie aanvraag zou worden geregeld, maar we hoorden niets meer. Na gebeld te hebben, sprak ik met Eveline Simons (sorry als ik de naam verkeerd schrijf; ik schrijf het uit mijn hoofd) en zij pakte het goed op. Zij verdient een pluim! Als iedereen was zoals zij, dan liep alles gesmeerd, is mijn overtuiging. Het kan best zijn, dat DLE op zich wel een goed bedrijf kan zijn, als men niet langs elkaar heen werkt en steeds goed met de klant (accuraat en snel) contact heeft en houdt. Denk ook aan de nazorg! Hieronder staat: maak een keuze over wel of niet aanbevelen. Ik zou willen zeggen: ik twijfel, maar ik moet iets invullen! Dan wordt het ja, mits….

Jan uit Alkmaar koos voor DLE.energy
4 augustus 2025via Klantenvertellen.nl
4.5/5

Zeer blij met DLE en de warmtepomp

Van begin tot eind goed geholpen voor ons volledig elektrische WeHeat warmtepomp. Goed en snel geholpen door accountmanager Bob. De installatie is soepel en vakkundig binnen 2 dagen uitgevoerd door het installatieteam en helemaal volgens planning gegaan. Ook er goed en snel geholpen door Eveline bij de nazorg m.b.t. aanvraag van de subsidie. Dank jullie wel DLE, tot dusver helemaal happy!

Joury uit Velserbroek koos voor DLE.energy
26 juli 2025via Klantenvertellen.nl
Niet langer ondersteunde browser:
Het ziet ernaar uit dat wij uw browser niet meer ondersteunen. Hierdoor kunnen sommige features niet werken.